Tevreden ciderdrinkers

juni 10, 2020 Kristof No comments exist

Het is voor mezelf belangrijk om te weten hoe tevreden jullie zijn met de cider en de service die door DeCiderwinkel.be geleverd is. Ten eerste vind ik het belangrijk te weten dat jullie op de beste manier van de lekkerste cider kunnen genieten. Maar anderzijds kan ik met jullie feedback aan de slag om nog beter te doen.

Na een jaartje deze feedback te vragen, is het tijd om eens een beeld te vormen van welke antwoorden er binnengekomen zijn het afgelopen jaar. Wat vonden jullie goed, wat kon beter? Kijken jullie mee?

In het feedbackformulier staan 5 vragen. Deze worden verstuurd enkele dagen nadat de cider ontvangen is aan de klanten die een account hebben aangemaakt. Op ongeveer de helft van de zendingen is er feedback verstuurd.

Eerste vraag: Ik vond het winkelen in Deciderwinkel.be aangenaam en ik kreeg voldoende info bij de producten

Hier antwoordde iedereen positief, wat een score van 3,9 sterren op maximaal 4 sterren geeft. Enige feedback die ik hierbij kreeg, was dat er een product op de site stond, waar geen uitleg bijstond. Dat is intussen aangepast… En toch weer even benadrukken: heb je extra info nodig, dan laat je het me aub weten.

“Lekkere cider, prima service”

“Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop, hartelijk bedankt”

Tweede vraag: Het bestelproces en betalingen verliepen vlot, duidelijk en zonder problemen

Ook hier zijn jullie heel tevreden, want weer geen negatieve reacties! Er was één iemand die aangaf dat ze problemen had met het inloggen op haar account, maar dat is snel opgelost. Ook ontbrak er een rekeningnummer in de bevestigingsmail bij klanten die per overschrijving wensen te betalen. Maar ook deze opmerking is afgevinkt. Voor de rest… allemaal goede punten.

Derde vraag: De producten waren degelijk en proper verpakt en ze hebben mij in perfecte staat bereikt

Topscore van 4 sterren!! Hier besteed ik dan ook veel aandacht aan. We hebben er niets aan wanneer flessen beschadigd aankomen. Daarom worden ze verpakt in propere, speciale beschermende flessendozen. En mocht er dan toch iets voorvallen (wat zeer zelden gebeurt), dan stuur ik je snel een nieuw pakketje.

“Heel grondig verpakt, snelle levering en heel lekkere cider. Wij zijn heel tevreden!”

Vierde vraag: De levering (afhalen bij DeCiderwinkel.be, bij bpost of geleverd aan de deur) verliep vlot en de levertijd was naar verwachting.

Deze score was de laagste van alle scores. Maar met toch nog 3,7 op 4 is dit zeker niet slecht. En die levering is dan ook iets waar ikzelf wat minder vat op heb…
De meeste pakketten worden verzonden met Bpost, omdat dit volgens mij het meest geschikte bedrijf is om deze pakketten flexibel te versturen en in goede staat te ontvangen. Een opmerking ging over het feit dat bpost het pakket niet wil achterlaten onder de carpoort… Vermoedelijk heeft dat te maken omdat het hier gaat om een verzekerde zending, waarbij bpost een handtekening verwacht. Een andere terechte opmerking was een ciderdrinker die een online bestelling graag thuis ontvangt (daarom bestel je online…), ipv af te halen op het postkantoor.

Er is steeds de mogelijkheid om het pakketje thuis te laten leveren. Enkel, als je onder de 150€ besteld is dat een betalende optie per gewichtscategorie. Het is echt niet mogelijk om deze dienst gratis te maken onder de 150€. Daarom heb ik voor bestellingen boven de 50€ de levering gratis gemaakt wanneer je die gaat afhalen bij een afhaalpunt in de buurt. Je moet dan wel de deur uit, maar het bespaart je een trip naar de Noorderkempen…
Als gevolg van deze score en feedback ga ik een tijdje enkele andere postorderbedrijven eens testen… Hopelijk zien we deze score volgend jaar nog dichter bij de 4 sterren eindigen.

“Super service! Ons pakje was niet toegekomen in het postkantoor, een paar dagen later hadden we al een nieuwe doos.”

Vijfde vraag: Indien van toepassing: De vragen die ik aan Kristof stelde (over leveringen, ciderkeuze of andere vragen), hebben mij goed geholpen.

Een belangrijke vraag! Het is niet mogelijk om alles online neer te schrijven. Er gebeuren zaken die we niet voorzien, klanten zitten met vragen over een cider, of willen advies over hun ciderkeuze. Het mag geen probleem zijn deze vragen aan me door te sturen, waarbij je snel een degelijk antwoord verwacht. Dit blijken jullie wel te appreciëren met een score van 3,9 op 4 sterren! Geen opmerking gehoord, merci!

“Goede service, snel en degelijk antwoord op mijn vragen. En bovenal: topciders!”

“Goed bezig!”

“Schitterende service, persoonlijke email als de bestelling klaar is, perfecte verpakking. Niets op te merken, zal zeker nog terug komen.”

Conclusie: TEVREDEN CIDERDRINKERS

Er kwamen zeer veel positieve reacties, en eigenlijk geen enkele negatieve. Dus ik had wel de indruk dat jullie best tevreden waren over Deciderwinkel.be. Maar toen ik deze cijfers bij elkaar telde, deed het resultaat echt deugd! Merci voor het vertrouwen en de feedback (zowel de positieve als de opbouwende). Dit geeft een hele bak extra moed om de lekkerste cider te gaan zoeken, te selecteren en aan te bieden aan alle ciderliefhebbers (en zij die nog niet weten dat ze over enkele dagen ook liefhebber gaan zijn).

Nogmaals merci, en schol!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *